KELLOİD




Hepinizin buda ne demek dediğini duyar gibiyim.KELLOİD bana doğumumdan sonra kalan hatıra :( İsterseniz önce bilimsel olarak kısaca ne demek olduğunu yazıyımda kafanızdaki soru işaretleri gitsin.
Kelloid,en basit anlatımıyla,bütünlüğü bozulmuş deri dokusunun aşırı ve hızlı iyileşmesi,bununla birlikte iyileşme tamamlandığında durması gereken iyileşme sürecinin zamanında durmamasından kaynaklanan bir yara iyileşmesi sorunur.  ..
Görüntüsü berbat olup insanın psikolojisini alt üst edip insanda moral diye birşey bırakmıyor.Ve maalesef tedaviside bulunmuyor.Sadece yaranın daha fazla büyüyüp tüm vücuda yayılmaması için kortizonlu bir iğne vurulabiliyorsunuz ki onun ağrısıda sizi sizden alıyor.Genellikle esmer ırklarda bulunuyor.Kelloid sahibi bünyeler cerrahi operasyondan ellerinden geldiğince uzak durmalıdırlar.Aksi taktirde siz bile vücudunuzu tanıyamaz hale gelirsiniz.Çok fazla kaşıntı yapar....
Gelelim benim kelloid hikayeme.Doğumum yaşadığım plasenta yaşlanmasından dolayı sezeryanla oldu.Onunda ne demek olduğunu bir sonraki postumda anlatıcam.Ela yaklaşık 3 aylık olduğunda benim sezeryan dikişi sandığım yerin bir türlü gitmediğini aksine büyüdüğünü gördüm ki ben estetik dikiş yaptırmıştım.Sezeryan olan diğer arkadaşların izine baktığımda benimkinin çok farklı olduğunu görünce soluğu kadın doğum uzmanımda aldım.Oda bunun operasyonu ile ilgili olmadığını söyleyip beni hemen üst kattaki cildiye bölümüne sevk etti.Yapılan muayene sonucunda doktor bendeki durumun kelloid olduğunu söyleyince ben şaşkın ördekler gibi yüzüne baktım.Tabi tüm detayları aldıktan sonra heleki bununla yaşamayı öğrenmem gerektiğini ve yapacak birşeyin olmadığını duyunca bütün moralim yerle bir oldu.Artık üstümde koca bir yara iziyle üstelik baktıkça beni korkutan bu yara ile yaşamayı öğrenecekmişim.Tedavi yok...Artık yanlız değilim doğumumda kızımla birlikte nur topu gibi bir kellodimde oldu.Vatana millete hayırlı uğurlu olsun...

NOT:Bu arada resimde gördüğünüz kelloid bana ait değildir.Nasıl birşey olduğunu görebilmeniz için netten aldım.Sevgiler...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder