DÜĞME FOBİSİ


Ahh o düğmeler yok mu o düğmeler….Ela’nın yaklaşık 6-7 aydır düğmelere karşı anlaşılamayacak bir tepkisi olduğunu fark ettim.Başlarda önemsemedim…Zamanla geçer dedim ama geçmek yerine dahada karmaşık bir hal almaya başladı.Birisinin üstünde düğmeli bir kıyafet gördü mü kendini ordan oraya atıp çıkar çıkar,düğme var diye bağırıyor.Dahada ilerleyen günlerde düğme görünce midesinin bulandığını fark ettim.Ve tek başıma hal edemeyeceğimi anlayınca soluğu terapiste aldım.Pedagogumuzda anlam veremedi.İlk defa böyle bir durumla karşılaşmış oda…Üstüne gitmeyelim,zamanla geçer,bu arada durumuda gözlemleyelim dedik…Ama benim içim içimi yiyor.Ela’nın düğmelere olan bu tepkisinin adı ne olabilir ki ? Ne yaşadıda bu duruma geldi ? Sorularını sorup durdum kendime.Yaşadığımız özel ailevi sorundan mı etkilendi acaba diye sormadanda edemedim kendime ? Başka bir uzmanlada bu kaygılarımı paylaştığımda yaşadığınız anormal bir durum değil,Ela’nın hareketlerindeki her değişimi buna bağlamamız yanlış olur demesiyle kafamdan o soruyu sildim.Peki ama kıyafetlerin %70 si düğmeliyken ben Ela’nın gözüne gözüne sokmadan nasıl onu yaşadığı bu duygu durumundan uzak tutabilirim ?
Derken kendimi internet dünyasının uçsuz bucaksız sayfalarında buldum.Hani olmaz ama belki aynı kaderi paylaştığımız birileri vardır ,yardımcı olurlar bana diye gezinirken,bu durumdan muzdarip tonlarca kişi olduğunu gördüm.Çoğununda çocukluğundan geliyormuş bu DÜĞME FOBİSİ.Diğer ismide  koumpounophobia mışş..
Düğmelere dokunamıyorlarmış,gördüklerinde miğdeleri bulanıyormuş,ürperiyorlarmış,görünce bayılanlar bile varmış.O yüzden bu tarz fobisi olan kişilere zorla düğmeli kıyafetler giydirmek yanlış olurmuş.Giydirmeyi çözdük hadi ama girdiği toplumda karşısına mutlaka düğmeli kıyafet giyen birileri çıkacaktır.Orda ne yapmam gerekir bilmiyorum….
Biraz daha araştırma yaparken Apple’ın kurucusu olan STEVE JOBS’unda düğme fobisine sahip olduğunu öğrendim.Hatta bu fobisinden dolayı Apple,iPad ve İpod gibi tasarımcısı olduğu ürünlerde düğme kullanmamış.
Sizlerin çocuklarınında böyle değişik fobileri var mı bilmiyorum.Ama biz bugünlerde böyle bir durum içindeyiz.Tedavisi yok diyorlar.Ama inşallah zamanla çözülür bu durumunda üstesinden geliriz.

Sağlıcakla kalın…..

2 yorum:

  1. Merhabalar...benim de 3.5 yaşındaki oğlumda düğme fobisi var..Daha doğrusu bunun bir fobi olduğunu az önce nette arastirirken öğrendim..üzerinde düğme olan giysi giymek istemez,benim üzerimde düğmeli bir giysiye tahammülü olmaz..bazen kusar bile...gördüğü zaman yemek yiyemez..vs..ben de bir profesyonel bir destek alamlimiyiz diye düşünürken blogunuzla karsilastim.tedavisi yok yazmissiniz.terapist mi tedavisi ollmadiğini söyledi size?Ben hipnoz gibi yöntemlerle tedavi edilebilme ihtimalini okudum..tabi ne kadar doğru bilemiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhabalar tamamen giderilmiyormuş diye duydum ben.Tabii yine araştırmanızda fayda var.Çoğu uzmanın böyle bir durumun varlığından bile haberi yok maalesef :( Muhtemelen deneme yanılma yoluyla bir çözüm bulmaya çalışacaklardır.İşin açıkçası ben akışına bıraktım üstüne gitmemeye çalışıyorum.Bunu yaşıyan internette bir çok kişiyle iletişime geçtiğimde (onlar yaşça büyükler tabii ) bana gözümüze gözümüze sokulmadığı sürece çok etkienmiyoruz diyorlar.Sizde bir yol katederseniz bilgilendirirseniz sevinirim.Sevgiyle kalın...

      Sil